{{ wednesday baby }}

Sushi till lunch! Kaninmys efter jobbet! Haft en grym huvudvärk största delen av dagen som på vägen hem, så klart as always, bara blev värre. Huvudvärk är typ en del av min vardag just nu, dagar utan är jäkligt få. Jag är dock tacksam så länge det ej blir migrän (vilket kommer smygandes ca 1 gång i veckan) eller ännu värre, hela jävla kroppen gör så ont så det ilar ända in i skelettet. Psykologen säger att det är min kropp som somatiserar, no shit einstein typ.
 
För att göra en lång historia kort så är "somatisering" när man förkroppsligar psykiska problem. Kroppen skriker i smärta för själen gör så ont helt enkelt.
Är inte lika illa som innan jag började gå regelbundet hos min psykolog. Då kunde jag inte ens greppa en eyeliner penna, ännu mindre en riktig penna, vissa dagar.
 
Jag skriver inte om sånt här för folk ska typ "åh stackars dig!". Jag skriver det delvis för det är en del av mitt liv (detta är en blogg så det är ju en dagbok) sen för det behöver uppmärksammas mer i dagens samhälle. Det är vanligt och är fortfarande ett stort jävla skam moln över det. Det är ingen skam att må psykiskt dåligt och man ska inte va rädd för att söka den hjälp man behöver bara för så många idioter ser ner på en.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskar verkligen din kanin! Han är såå söt:)
Samhället är jättekonstigt, om man är annorlunda då är man farlig! Konstigt samhälle vi lever i...

Svar: Hehe, ja han är en liten charmare :)Ja, och folk säger det är annorlunda. Bullshit!
Kitten Black

2013-05-29 @ 20:28:40
Postat av: Jennilie

Sv: Tack, kul att du gillar skorna jag har beställt :D
När jag ska köpa ett par skor från ebay så kollar jag på sidan med skorna, det finns nästan alltid en storleksguide. Det är bäst där man ser vilken storlek man har utifrån hur många cm ens fot är. Min fot är t.ex 24 cm, och då finns det oftast en guide som visar att jag då ska ha stl 38 t.ex. Det kan variera från sko till sko. Men ibland finns det bara en skostorleksomvandlare som visar att stl EU 38 är US 6 (vet inte om siffran stämmer, skriver bara något nu) osv. Så då är det ju bara att utgå från den. Men ta hellre en storlek för stor än för liten om du är osäker, eller mejla och fråga säljaren :)

Svar: Tack så mycket för svar! Handlat på Ebay ca 4 år men aldrig vågat beställa skor haha :P
Kitten Black

2013-05-29 @ 22:28:04
URL: http://dayswithjen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0