{{ TUTORIAL }} Creepy Cute Booch

Snabb tutorial hur du gör dessa! :)
Ber om ursäkt för historiens sämsta bild haha.
  1. En större cabochon. Jag använder ett 45mm hjärta jag hitta på Etsy för 100 år sen.
  2. Brooch Baksida. Hittas billigt på Ebay.
  3. Bokstavs Pärlor! De hittar du billigt på Ebay, sök bara "Letter Beads"
  4. Mindre cabochons! Hittas billigt på Ebay, heter för det mesta "flatbacks" där.
  5. Starkt lim!
Går självklart hitta på svenska sidor men kostar 3-4 ggr så mycket för typ bara 1-2 st.
 
  1. Limma fast brooch delen på basens baksida. Låt torka!
  2. Kolla så bokstäverna får plats, använd en likadan bas.
  3. Börja limma dit bokstäver.
  4. Limma dit en extra mindre cabochon om det får plats.
  5. Voila! All done för att pryda din väska eller klädsel.
OBS! Om du använder starkt lim, tex superlim, så se till att INTE få det på dig. Får du det på dig så skölj direkt under varm vatten (!) De bästa + starkaste limmen torkar till och sätter sig på max 10 sek, så när jag säger skölj direkt menar jag asap. Sitt även ej för länge i sträck. Ta en paus, gärna utomhus i frisk luft, varje 20 min ungefär. Och borde även säga till er rökare (är en själv) att vänta med att ta en cigg efter du är klar.
 
Jag kommer garanterat tävla ut såna här i framtiden! Tänkte även tävla ut ett DIY kit där allt kommer ingå förutom lim.

Kommentarer
Postat av: Ang

bra tutorial! Mer såna åt folket! Kan du inte göra en tutorial på hur du gör halsbanden? :) skulle vara intressant!

Svar: Är liiiite revir tänkande på halsbanden :P Då jag har små planer på att starta eget i framtiden haha!Men ska försöka klura ut lite fler tutorials :)
Kitten Black

2013-08-12 @ 09:19:04
URL: http://carryonwaywardson.blogg.se
Postat av: Bunny Therése

Waah dom är så himla fina!

Svar: Du är too cute! Tack =^.^= <333
Kitten Black

2013-08-12 @ 20:48:40
URL: http://bunnydrugz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0